I dag lancerede jeg mit No Waste tiltag for første gang.
Tanken bag No Waste er at begrænse spild – al form for forbrug har desværre et uundgåeligt spild der følger med. Det kan være i form af emballage der beskytter varen, emballage, som simpelthen opbevarer varen (her er det jo skønt at brands, som Clochee, anvender genbrugsmateriale af PCR glas og plast) eller fragt der uundgåeligt udløser CO2, når varerne skal sendes til modtageren.
Desværre er al forbrug en lille miljøsviner, men så er det godt, at der findes metoder hvorpå vi kan begrænse det på! Recycling af materiale er én måde at gøre det på og Zero Waste bevægelsen har gjort os klogere på, hvordan vi produktmæssigt kan mindske det yderligere (shampoobarer i minimal emballage og hvor produktets vand er sparret helt væk er bare ét eksempel).
I min optik kan ingen være den perfekte forbruger (og det er også HELT OKAY), vi må vælge vores kampe i forhold til vores muligheder – ja medmindre vi bor i et utopisk selvforsynende idyl, men jeg afviger fra sagens kerne…
Som selvstændig kan det jo ske, at jeg fejlbedømmer efterspørgslen – særdeles her i den økonomiske krise, fik jeg forinden bestilt for mange produkter hjem. Det har resulteret i, at jeg ligger inde med Stevio Lift Beauty Lifting Serum og Exfoliating Serum med henholdsvis bedst før 03.2023, samt 04.2023. Jeg vil så vidt muligt undgå at skulle kassere disse varer, som efter bedst før ikke yder, som de skal, hvorfor jeg med No Waste tiltaget prisdumper et begrænset parti med kort holdbarhed til meget lave priser.
Mit ønske er, at alle produkterne finder nyt hjem og at intet går til spilde. Sammen kan vi begrænse spild <3
Jeg håber derfor at du vil tage godt imod tiltaget,
// Julia
Kommentér på opslaget
Din e-mailadresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret med *